walvissen - Reisverslag uit Sydney, Australië van lotteenroel - WaarBenJij.nu walvissen - Reisverslag uit Sydney, Australië van lotteenroel - WaarBenJij.nu

walvissen

Door: Roel en lotte

09 Oktober 2006 | Australië, Sydney

hallo,
lotte: we hebben vandaag 7 walvissen gezien!
cool he'.
ze sprongen hoog uit het water (niet allemaal tegelijk).
roel:morgen gaan we nog een keer naar walvissen kijken.
ze zijn niet zo groot.
want het zijn kinderen.
lotte:we zijn vandaag met een bus over het strand gereden.
en inderdaad walvissen gezien.
in die zelvde zee zaten ook mensenhaien!!!!1
we zijn er natuurlijk niet in geweest!
roel:de walvissen gaan als ze wat grooter zijn naar het ooste.
we hebben ook turtles gezien (schildpadden).
en we zijn nu op het grootste zaneiland.
je ziet altijd zand.
ze hebben hier geen wegen.
en hier zijn hele gevaarlijke honden ze hete dingo's.
lotte:maar als je met een grote groep bent dan doen ze niks minstens 3 personen.
we zijn vandaag naar een creek geweest.
en er lekker door heen geslurt.
het was lekker warm.
en we zijn ook nog naar een strand geweest waar ze geel zand hadden oranje,wit en gewoon.
daar hadden ze ook bergen van.
roel:we hebben een kleine schilpad gezien.
en 2 grote!
die grote was iets van 1 halve meter.
en de kleinste 10 cm.
ze waren best schattig.
de kopjes kwamen boven het wter uit.
we vermaken ons heeeeeeel goed hoor!!!!!!!
lotte:ja we vermaken ons goed!
en dwanyne en birgit bedankt voor de verjaardagen.
nou de tijd is op we gaan aar weer.
roel en lotte:
groetjes van ons twee,

doei doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 09 Oktober 2006 - 10:52

Tante Nelly:

Hallo Lotte en Roel.
    Wat hebben jullie weer leuke dingen meegemaakt zeg! Hebben jullie ook foto's gemaakt van de walvissen en de turtles?
    Hadden jullie geen schrik van de dingo's? Of hebben papa en mama die voor jullie weggejaagd. Lijkt me trouwens wel eens spannend om ze een keer in het echt te zien. Wij kennen ze alleen maar van televisie.
    Heel veel groetjes uit Mares en tot de volgende keer!

• 09 Oktober 2006 - 18:42

Myrthe En Jette:

Hoi Lotte en Roel,
    wat hebben jullie al veel gezien zeg! Oranje zand willen wij ook wel eens zien hoor! Neem je wat voor ons mee? Hebben jullie een foto van de walvissen?
    Groetjes en tot schrijfs

• 10 Oktober 2006 - 06:14

Margot:

hallo Lotte, bedankt voor de steen en de boekenlegger, het was de super verrassing van mijn verjaardag! Alleen is mijn steen gebroken. Zou jij nog een steen kunnen kopen, dan betaal ik je na de wereldreis terug. Ik heb heel veel leuke kadootjes gekregen, zoals skeelers en heel veel boeken. Daaaag Doeiiiiiiii Margot

• 15 Oktober 2006 - 09:18

Ome Johan:

hoi lotte en roel, het is leuk om te lezen dat het met jullie zeer goed gaat, jullie zullen we de enigste bij jullie in de klas zijn die echte walvissen hebben gezien ik hoop dat jullie hiervan foto`s hebben kei gaaf. ook leuk dat jullie op zo`n groot zand eiland zijn met al die honden, het is maar goed dat de poes van jullie thuis is gebleven, want die had het denk ik niet zo leuk gevonden met al die honden. het gaat jullie goed en nog veel plezier.